Apropo

Capcane pentru turisti- de prin lume adunate

capcane pentru turisti

Cred ca oricine a calatorit la un moment dat a avut parte si de peripetii, pentru ca stim cu totii ca nici in vacante nu e totul ideal, ca pe Instagram. Peste tot exista oameni care incearca sa profite de lipsa de experienta a turistilor sau a celor care nu cunosc bine obiceiurile locului. Unii dintre acesti oameni care incearca sa ne pacaleasca sunt foarte creativi, astfel incat realizezi destul de tarziu ce ti s-a intamplat. Adevarul este ca lumea nu este mereu un loc sigur, asa ca trebuie sa fim mereu precauti si vigilenti, pentru ca exista multe capcane pentru turisti.

O sa va povestesc cateva patanii din diverse vacante si/ sau layovere din jurul lumii ca sa vedeti peste ce fel de oameni poti da. Desi nu multi dintre ei au reusit sa ma pacaleasca (fiind totusi crescuta in Romania 😀 ), situatiile in sine au fost foarte enervante si sper ca voi sa fiti pregatiti pentru ele sau sa le puteti evita.

Tourist trap

Roma

Aici am avut probleme cu cozile la diverse atractii turistice. Era o zi de weekend, destul de aglomerata, si ne pusesem la coada pentru a vedea Basilica San Pietro. De nicaieri au inceput sa apara tot felul de oameni care incercau sa ne convinga sa luam bilete de la ei ca sa nu stam la coada care va dura 2-3 ore, conform spuselor lor. Desi le spuneam „nu” tuturor, unul dintre ei insista si nu ne mai lasa in pace. Incerca sa ne convinga, iar unii dintre colegii mei aproape au cedat de teama cozii.

Bineinteles, preturile lor erau aberante, undeva la 50 euro pentru o persoana. Eu am insistat ca imi place sa stau la cozi, fiind din Romania (haha), si sa ne lase in pace. Bineinteles ca am stat fix 20 de minute la coada si biletul de intrare costa mult mai putin. Exista si bilete skip the line care pot fi cumparate online, dar oricum nu ajung la preturile acestea. La cat de “neoficial” arata domnul, nu ma mir sa fi ajuns la intrare si sa ne spuna ca acele bilete nu sunt nici macar valabile.

Tokyo

Un oras foarte sigur de altfel, dar iata ca mici escroci mai apar pe ici, pe colo. Din seria „capcane pentru turisti clasice”: un domn imbracat in calugar Buddhist ne-a oprit pe strada, insa numai calugar nu parea. Spunea ceva, dar nu ne intelegeam deloc, si cu gesturi foarte intruzive ne-a pus niste bratari in brate. Noi incercam sa i le dam inapoi si sa plecam, sa ii spunem ca nu vrem, insa el insista zambind si gesticuland ca si cum ar fi un „cadou”.

Noi deja nu mai stiam ce sa facem, ne simteam penibil pentru ca el facea o scena, iar in Japonia astfel de lucruri ies foarte mult in evidenta, asa ca am acceptat sa ne puna bratarile in mana si ne uitam la ele. Moment in care el a scos un fel de carnetel de bonuri improvizate si ne-a „taiat factura” pe bratari, 5 euro de fiecare. Noi am insistat ca nu le vrem, dar pana la urma i-am dat 5 euro doar si am plecat cu ele, regretand amarnic momentul. As vrea sa cred ca acei banuti se strangeau ca donatie pentru ceva, dar ma indoiesc profund.

Bali

Ne plimbam intr-o seara pe plaja si ne gandeam la ce restaurant sa mergem pentru cina, sondam meniurile. In Bali sunt multe restaurante direct pe nisip, aproape de mal, cu fructe de mare proaspete si muzica live si voiam sa alegem unul dintre acestea. La un moment dat vine un domn cu un meniu spre noi si ne arata ce platouri are pentru doi, ce fructe de mare etc si ne arata si pretul. Arata foarte bine, insa am zis ca ne mai gandim. Pretul, de asemenea, foarte bun.

Pana la urma ne hotaram sa mergem acolo, gasim locul si ne punem direct la masa. Ne aduc meniul, insa parca ceva nu se lega. Preturile erau mult mai mari si noi nu asa ni le aminteam. Am chemat chelnerul si am incercat sa-i explicam ca un coleg ne-a aratat altceva, insa el tot insista. Pana la urma, cand a vazut ca am vrea sa plecam ne-a adus meniul initial si a ingaimat niste scuze, cum ca ar fi o greseala de tiparire etc.

capcane pentru turisti

Cairo

Aici surprizele sunt la orice pas. Oriunde mergeai erau oameni care te hartuiau incercand sa iti vanda ceva, iar ce am patit mai ciudat a fost ca la un moment dat cand faceam fotografii, un om mi-a luat telefonul din mana, pur si simplu, si a inceput sa imi faca poze, desi am spus ca nu vreau. Apoi refuza sa mi-l dea inapoi daca nu ii dau bani. Din fericire era si politia in zona si am avut mai mult curaj, am insistat sa mi-l dea pentru ca eu nu i-am cerut nicio poza.

Pe langa asta, am avut neplaceri inclusiv cu turul (foarte scump) aranjat de hotel, care se presupunea ca include un traseu complet cu piramide si de toate, cand de fapt la piramide trebuia sa platim din nou. Ei doar ne-au parcat la piramide, apoi ne-au dus la un magazin de suveniruri oribil si inapoi la hotel.

Acestea sunt doar cateva capcane pentru turisti care imi vin acum in minte, dar cred ca aproape in orice loc am fost, am avut cel putin o patanie. Cum facem sa le evitam?

1. Nu aveti incredere usor in oricine de pe strada, chiar daca are ecuson sau anumite documente care par reale.
  2. Incercati sa verificati online orice informatie primiti. Pretinde ca biletul costa atat? Verificati online.
  3. Fiti sceptici la „oferte nemaiauzite”. Sigur este ceva la mijloc.
  4. Orice tranzactie faceti, incercati sa o faceti undeva cat mai „oficial” si amenajat- birou, ghiseu etc. Nu pe strada.
  5. Incercati sa va documentati pe internet inainte de o vacanta. Sigur oamenii care au fost acolo va vor preveni in legatura cu anumite situatii.
  6. Ramaneti mereu vigilenti si pastrati in siguranta lucrurile de valoare.

Sunt curioasa voi ce povesti de acest fel aveti din calatoriile voastre?